torsdag 16. april 2015

Pergola på bryggen vår!

Vårt store prosjekt i påsken var å få gjort ferdig den nye terrassen på bryggen vår og en pergola. Det skal bli godt å bli ferdig før innsjøen stiger helt opp til bryggene igjen. Vi begynner å nærme oss nå. Her skal dere få se litt underveisbilder. 


Vi bor jo ved en innsjø og brygge- og båtliv er en stor del av vår livsstil om sommeren. Så det er godt å være ferdig med alle forberedelser tidlig på våren og man får en lang sesong med båt og brygge.


Husfruen er som vanlig ivrig etter å se sluttresultatet og våknet kl 06 på en lørdagsmorgen i iver etter å komme igang igjen. Så morgensolens stråler som var på vei opp ble foreviget kl 08 fra bryggen vår! :-)


Den siste finishen er snart i boks og sluttresultatet begynner å ta form. Det gledes så klart til at det har godt noen måneder og jeg kan beise alt. Resten av bryggene våre er beiset i Jotun's terrassebeis, farge Burmateak, så det skal vi fortsette med. 


Den fargen passer godt til brygge og sjø. Flytebryggene våre må også legges ut før sjøen stiger og området rundt bryggen må ryddes og ordnes opp. Steinheller, beplantning, steiner og møbler må også på plass. 


Inne i pergolaen har vi snekret benker med oppbevaringsplass under. Et kraftig bord skal også snekres. Gjennomsiktig tak skal dekke taket.


I veggene har jeg valgt å ha tynn og bred fjøl annenhver nedover. Det gjør seg veldig! Den ene sideveggen bare halve veggen.


Her er mitt inspirasjonsbilde for vår pergola. Fargen ligner også på den vi har på bryggene våre. Ja, jeg gleder meg til alt blir ferdig beiset utpå sommeren.


Bilde lånt. Kilde ukjent.

Ellers har jeg tenkt å få snekret to kraftige solsenger, som jeg også kan ha oppbevaring under. For har man putedilla, så blir det så klart en hel haug av de i pergolaen også! :-) Og lys beige/creme farget puter og madrasser er jo veldig fint til teak farge, men praktisk? 




Bilde til ventstre lånt, kilde ukjent.
Bilde høyre  lånt av IKEA.

Ser for meg våte barn og sandstrand og man stuper oppi de lyse putene! :-)
Grå puter er også veldig fint til teak og er jo mye mer praktisk. Valgets kvaler her altså... Jeg har jo mest lyst på lyse! Hva tror du? Jeg gleder meg til vi blir helt ferdige!

2 kommentarer:

Skogland sa...

Det ser ut til å bli en utrolig flott plass! Skjønner at du gleder deg til alt er på plass ;)

Rosehagen sa...

Hei Hilde;)
Så fint! Skjønner godt at du våknet på natta som kl 6 er ;) ;) Dere er så flinke til å gjennomføre prosjekter ;) Bare imponert jeg.
Lyse puter er delikat..... kjenner det vanskelige valget der!! Håper vi får de mer av dette utover. Dette var inspirerende;)

Lykke til og superfin fredag til deg;) Klem fra Ann-Mari

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...