onsdag 18. desember 2013

DIY jukseliftgardin til spisestuen!

Endelig er jukseliftgardinen ferdig sydd og hengt opp! Etter å vært uten strøm i flere døgn var det liten futt i symaskinen. Den trenger liksom litt strøm for å fungere :-) Jeg kunne jo så klart brukt den gamle symaskinen med sveiv på, men er ikke så sikker på om resultatet hadde blitt det samme! :-) Med hodelykt på hodet ble gardinen nålet ferdig og lå klar til sying når strømmen kom tilbake!


Siden jeg ikke trekker igjen gardinen i dette vinduet valgte jeg å lage en jukseliftgardin. Den er sydd fast med legg og det er ingen snorer eller noe på den. bak på gardinen har jeg sydd fast borrelås, som jeg henger den opp med. Jeg synes det er fint når gardinen går innom listverket isteden for utenpå. Litt grønne planter i vinduet vil gjøre seg nå. 


Tekstilen kjøpte jeg hos Vakre hjem Melhus og den passer så godt til tapeten og resten av stuen! De skimrende beige trådene som mønsteret er sydd med gjør seg så godt.


Jeg kan etterhvert legge ut fremgangsmåten på hvordan jeg sydde den om noen er interesert! Jeg har laget meg noen mål på hvor mange cm hvert legg skal være. Noen runder med nåler først og underveis. Gardinen ble hvertfall ferdig og hengt opp før jul! Da er husfruen fornøyd! :-)

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Kjempe lekkert!!! Passet perfekt inn!!! Ønsker deg en fin førjuls tid!!
Klemmer

Notre de Maison sa...

Hei på deg! Det var et smart tips! Skal jammen huske på det når jeg skal pusse opp gjesterommet som har et smalt vindu. Takk for tips! Klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...