torsdag 3. oktober 2013

En bortgjemt familieskatt!

Etter å ha ligget urørt i mange år har sengeteppet etter min mormor og morfar endelig kommet frem igjen. Jeg har hatt det liggende bortgjemt og ikke tenkt på å ta det frem. Jeg hadde ikke trudd at det passet på sengen vår! Så feil kan man ta! Det er jo bare helt nydelig og det er min mormor som har sydd det i sin tid!


Et nydelig mønster og detaljene hun har sydd er så flotte! Det passer perfekt i størrelsen på vår seng! I det lyse stoffet er det brukt gulltråd!


Enn at jeg har hatt det liggende bortgjemt så lenge! En fantastisk familieskatt og bare tanken på at det er mormor og morfar som har hatt det gjør meg varm om hjertet!



Jeg husker på at de hadde det på sin seng i min oppvekst! Jeg elsket alltid å snike meg inn på soverommet deres og kikke på det de hadde! Bare ved tanken kan jeg kjenne luktene fra hjemmet deres! Min dypt savnet mormor og morfar! 

5 kommentarer:

Byfrua sa...

Så gøy å kunne ta frem og bruke noe som har med seg så mange flotte minner:) Et flott sengeteppe:)
Jeg har også et sengeteppe som min mormor har laget - hun heklet det til meg, og det betyr mye for meg:)


Klem Veronica

Marthe sa...

For et fantastisk flott sengeteppe, og med d e n historien blir det enda flottere:-) Så fint at du tar det i bruk, det ville helst sikkert mormoren og morfaren din likt.

Ønsker deg ei kjempefin helg! Skal du til Bergen forresten? Hadde vært så koselig å møtes:-)

Klemmer fra Marthe

Hjem & Glede sa...

Kjære Hilde!
Å dette var lekkert!
Så flott at du bruker det og ekstra kjekt når din mormor har sydd det!
Du er så dyktig Hilde ;)
Håper formen er topp.
Kos deg massevis i helgen.

God klem fra Camilla.

Mor Inger`s hus sa...

Så fint :) Og nå har du skatten framme, og kan nyte den i mange, mange år framover.

:) Inger

Hjem & Glede sa...

Å hei Skjønning!
Vet du.....jeg skal til Sopot i Polen akkurat den helgen....
Gleder meg såååååå skal bo på DET nydelige hotellet....Grand.....besviiiim.....
Visste ikke at det var messe da vi bestilte....litt synd for tror jeg kunne ha truffet mange skjønningen altså.....
MEN valget er ikke vanskelig❤️❤️❤️.
Har du tenkt deg til Bergen da snuppa???

Kos deg på lørdagskvelden......
God klem❤️❤️❤️

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...