søndag 11. august 2013

Fristed!

Et sted hvor jeg kobler ut alt annet er i hagen! Å holde på i blomsterbedene og pusle er virkelig et fristed! Vi har valgt å lage en lettstelt hage! Stauder og vintergrønt dekker store flater og det gjør at det også blir lite ugress! Prydbark oppå jorden er også med på å gjøre det lettstelt! Så det blir mest å pusle med blomstene og plukke bort det visne! Herlig!! :-)



Vi har blomsterbed rundt hele terrassen og i skråningen nedenfor! Det har tatt litt tid å fylle opp alt og det mangler litt flere med farger på! Ulike farger og strukturer i bladverk og nåletrær liker vi! 


Mye er blomstret ferdig her på slutten av sommeren, men noen nye er alltid på vei ut i blomst! Vi har ulike sorter bladliljer i bedene og de er alle utrolig store nå i år! Kontrasten med mørkt bladverk mot lyst er flott!



Hvert år blir det noen nye stauder og det begynner å ta form i bedene! Målet er at det skal bli ganske tett og dekorativt! Hage er bare herlig og et flott fristed! Det er bare kos og glede!! :-)

4 kommentarer:

Hjem & Glede sa...

Å så nydelig og så masse flotte planter!
Ja,hage er jo terapi det....hi,hi....
Så kos med sol og fine dager.

Ønsker deg en herlig ny uke søte rosenknupp:)))

Klem på klem

Nore Interiør sa...

Det var en frodig og vakker hage!
Kjenner jeg blir litt påvirket,
kanskje det blir mer her og neste år ;)

Tusen takk for fin kommentar!
Du bor ikke langt unna her nei,
så artig da! :)

Klem fra Maren og ha en fin tirsdagskveld!

Yvonne sa...

ja det er slik type hage jeg og kunne tenkt meg!! =)=) fikk litt lyst til å jobbe videre med den nå jeg hehe har et slikt type bed som du har her jeg holder på med men har ikke fått logge ned bark og slikt ennå så det ser jo der etter ut. Meeeeeeeen godt man har slik god inspirasjon da ;) hehe

klem!!

Maria at inredningsvis sa...

UNDERBARA BILDER HÄRINNE:) din blogg är verkligen jättefin...Har du bloglovin??

Kolla in min blogg för inredningstips:)

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...