mandag 24. juni 2013

Min følgesvenn i hagen ligger alltid på lur!

Hagen er en plass jeg trives å holde på i og den gir meg mye glede og inspirasjon! Det spirer og gror godt der i disse midtsommerdagene! :-) Når noe er ferdigblomstret, blomstrer nye blomster og jeg har mange favoritter her i hagen! Jeg planter i bedene kun stauder og ulike busker og nåletrær! De er lette å vedlikeholde og ordner seg selv! I alle bedene legger jeg et lag med prydbark på toppen! Det hjelper på å holde jorden fuktig og det blir mye mindre ugress også!
 
 
En av mine favoritter i hagen er Peonene! Jeg har tre store klynger og de er fulle av knopper nå! Det er virkelig noe å se frem til de er i full blomst! :-) De er fra lys til mørk rosa! De er gamle og har blomstret i mange år her på småbruket! Den ene har jeg fått av barnas oldemor og er fra hennes hage! Når de blir flyttet på, så kan det gå et år eller to før de blomstrer igjen! Men i år har den mange knopper og jeg gleder meg til å se fargen på blomstene!  
 

 
En fast følgesvenn når jeg holder på i hagen er vår skjønne Gråtass! Han liker å rusle etter og ligger gjerne oppi blomsterbedet mens jeg holder på! :-) Han viser ofte sine kunster for å få litt oppmerksomhet! :-) Det er bare kos at han holder 'mammaen' sin med selskap!
 
 
Hagen er en plass for kos og rekreasjon! Vi har et stort uteområde her på småbruket og målet er å skape mange 'rom' i hagen samtidig som det skal være åpent og luftig! Det er viktig at det skal være lett å stelle og ryddig, selv om jeg liker å luke ugress og stelle rundt! :-) En ny uke er i gang og jeg skal kose meg masse i hagen! En hengekøye mangler vi, så det må jeg gjøre noe med! :-) Noen late dager må man unne seg!

5 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

akkurat sånn jeg tenker at "haging" skal være også :) elsker å pusle rundt i hagen og ordne opp :)

Schwarzwaldmaidli sa...

You have a sweet companion for the garden and peonies are my favorite flowers. Unfortunately, they are almost faded here in southern Germany.
Greetings from the Black Forest!

Rosehagen sa...

Det er jo så koselig å pusle rundt i hagen;) Peoner er så vakkert;) Mine kommer også med blomster i år. Røttene ble reddet fra en nabohage for 7 år siden, der sprøytet de alt med Roundup:(

Ønsker deg mange fine sommerdager;)

Klem fra Ann-Mari

Daisys home sa...

Nydelige bilder som vanlig :)
Kos deg masse:)
Sommerklem sissel

Hanne sa...

Helt enig.. SÅ deilig å ordne i hagen , og gjøre det fint med blomster rundt seg...!
Peoner er så utrolig fine!!! :)
Ha en fin uke:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...