onsdag 24. april 2013

Hvordan lage DIY vedvegg i interiøret!

Da er jeg godt i gang med nok en jukse-vedvegg i vår traktorgarasje! Det er ikke så vanskelig, men det tar litt tid! :-) Jeg vil jo ha den ferdig før jeg skal ha en gjeng med interiørbloggere på besøk! :-) I løpet av dagen blir den nok helt ferdig! Igår kom jeg halvveis med limingen!

 
Jeg har tenkt å ha min vedvegg som et ryggstø på en benk! Det er litt forarbeid før man kan starte med limingen! Du trenger noen ulike tresorter og stokker i ulike dimensjoner! Så må de kappes i skiver i ulike tykkelser. Da får du en mer dybde i veggen! Det er lurt å tørke de en stund før du bruker de, for de krymper litt. Noe jeg ikke har gjort med disse! :-)
 

Til å lime de på bruker jeg en sponplate! Denne er 120 x 240 cm. Siden jeg ønsket denne veggen som et ryggstø, satt vi opp benken før jeg satte i gang med limingen. Jeg beiset også platen og benken først! Det er greit at bakveggen på vedveggen er mørk, da det blir små glipper mellom skivene! Til å lime med bruker jeg Superfix montasjelim! Da sitter skivene godt fast! :-)Da er det bare for meg å gjøre ferdig resten av veggen idag! :-)

8 kommentarer:

Fairy Nuf sa...

Så utrolig kult det blir. Sånn fikk jeg også lyst til å lage. Kjempefint! Du er så flink!

Klem fra Ingrid

Humlehagen sa...

Så lekkert,fikk jammen lyst å prøve jeg også,så flink du er!:):)

Frk Elton sa...

Det er så utrolig kult og stilig med vedvegg :)
Digger denne ideen med det som rygg til krakken også!
Kreativt :)
Ha en fin dag!
Klem

JEG og libellen. sa...

Heftig vegg. Blir spennende å se det ferdige resultatet.

Takk for at du tok en tur innom min "stillestående" blogg.

Læret har jeg fått tak i fra Hemsen i oslo. Se http://www.chemsen.no

Jeg har veldig lyst til å bli med på bloggtreffet, men må se litt hvordan det går her hjemme. Jeg fikk en liten sønn for tre dager siden og med to barn til under 4 år må vi teste den nye hverdagen litt før jeg farter for mye.

Lindas Lille Leilighet sa...

Så stilig! :)

Sivs hus sa...

Hei, Superbra! Dette blir flott! klem Siv;-)

Frøken Milla sa...

Det blir så stilig! En kjempe kul ide :))
Gleder meg til å se den ferdig.

Ha ei riktig fin helg :)

Jacklinn Freeman sa...

Stilig :) hvor har du fått tak i de vedbrikettene da ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...