onsdag 13. mars 2013

Inspirerende stue?

Jeg hiver meg med i utfordringen til Franciska med bilder fra stuen vår! Med mulighet for å vinne flotte premier og til å bli med i hennes nye bok 'Sanselige rom' tar jeg utfordringen! :-)

 
På stuen trives vi med jordfarger og lyse vegger! De store vinduene med naturen og innsjøen rett utenfor gir masse lys inn i rommet!


Orkideer i friske farger lyser opp i stuen! Ellers har jeg det siste året kombinert gull og sølv mer og mer!


 
Tv'n er et lite kledelig 'møbel', men vi må jo ha den! Med et par store sølvfargede lamper fra Kartell blir tv'n mindre dominerende! :-)

 
Planter og blomster frisker alltid opp i interiøret!
 
 
Ikke til å stikke under en stol at jeg har putedilla! :-) Puter er lette å bytte ut og gir forskjellig utrykk i interiøret! Hos oss blir det en blanding av kjøpte puter og puter jeg syr selv!
 
 
Går det an å få nok puter? :-)

 
Jeg liker godt å blande nye og gamle ting! Og det er utrolig hvordan et strøk spraylakk forandrer ting! Som denne gamle lysestaken som en gang var sølvfarget, er nå blitt så vakker i gullfarge! :-)
 

Spisestuekroken er ikke så stor og vi har bordet slått sammen med fire stoler rundt når vi ikke bruker det! Det er bare å slå det ut ved behov! Jeg liker det runde utrykket på bordet og ønsker å forsterke den runde følelsen med å ha en rund gulvmatte under bordet! :-)
 
 
Konsollbordet vårt er det kjøpet jeg er mest fornøyd med! Det er så lett og luftig samtidig som det gjør mye utav seg! Det gullfargede speilet er en spennende kombinasjon med det kromede konsollbordet!


Borddekkingen er fra en bloggelunch med gode bloggevenner! :-)
 
 
Lyskrone over spisestuen måtte jeg bare ha! :-) Den gir godt lys på mørke kvelder og er dekorativ i seg selv på lyse dager!



For å se flere bidrag til 'Inspirerende stuer' trykker du HER! Hiv deg med du også! :-)
 

4 kommentarer:

Hjem & Glede sa...

God morgen i solen!
Å for en lekker og gjennomført stue du har Hilde....
Du har virkelig sansen for detaljer!
Vakkert og lykke til!

Ha en topp dag søde !

Klemklem
Camilla.

♥ Helen sa...

Så flott du har det.

Anonym sa...

Þú átt svo fallegt heimili :)

kveðja, Bogga frá Íslandi

Vera Eriksrød sa...

Så fantastisk flott hjem du har! Satt å bladde igjennom bloggen din og synes du har så flotte bilder! Veldig inspirerende! Lykke til videre! Denne kommer jeg til å besøke igjen! : ) Mvh Vera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...