tirsdag 8. januar 2013

Nib-utfordring: From Within!

Januar-utfordringen fra Norske interiørblogger FROM WITHIN satte virkelig igang tankevirksomheten. Den kan tolkes på mange måter!
 
Om en deler inn livet i må, bør og vil, og bevisst manøvrerer etter det, kan en få mange fine oppvåkninger underveis. Hva om jeg ikke må alt jeg trodde jeg måtte? Om vi tar det med oss inn i interiøret, kan det kanskje begynne å bli ordentlig moro? Hva vil du? Hvordan har du det? From within? Vi vil se det upolerte og det polerte, det klassiske og det bohemske. Bare det kommer fra deg.
 
Jeg har nok fått noen oppvåkninger de siste årene som jeg har tatt med meg inn i interiøret. Vi styres mye  av hva vi her i livet og glemmer ofte å stoppe opp og bare være her og nå! Mitt første bidrag her vil være fra soverommet vårt! Hvordan jeg har det og hva jeg vil har virkelig kommet ut i interiøret her!
 
 
 
Det er et rom vi har pusset opp i året som har gått. For nettopp det å være her og nå og kjenne etter hvordan man har det  er vel noe mange av oss gjør når vi legger oss! For meg som har måttet snu om en del på tankegangen i forhold til helsen betyr soverommet mye! Et rom for rekreasjon og gode tanker. Trekke pusten og kjenne etter hvordan har jeg det akkurat nå?! Unne seg litt hverdagsluksus og et sted for hvile og til å roe ned! Omringet av nytt og gammelt, det klassiske, familieskatter, selvlagde ting betyr mye. Nattbordene er mine besteforeldres som de fikk i bryllupsgave i sin tid og som jeg har pusset opp. Sengegavlen lagde jeg uti fra det utrykket vi ønsket på soverommet!Mitt andre bidrag kommer også FROM WITHIN.
 
 
 
 Dette er på en måte opphavet til min interiør-interesse! Den kom nok med morsmelken gjennom flere generasjoner. Minner fra bygården hvor mine oldeforeldre, besteforeldre og foreldre og jeg er vokst opp og det å kikke i gamle familiebilder har vært med å forme stilen jeg har idag. Jeg liker å blande det nye med mine gamle familieskatter! Pulten er fra tiden mine oldeforeldre drev kolonial. Det å sitte på stolen jeg vet de har sittet gir ro, glede og her og nå øyeblikk! Den står på hobyrommet mitt og  gir meg inspirasjon til interiøret vårt og inspirasjonen kommer FROM WITHIN! :-)
 

10 kommentarer:

Himmelberget sa...

Hei !
Nydelige bilder du viser her :)
To vidt forskjellige, men så utruleg flotte begge to.
Lukke til med utfordringa !
Klem / Janne

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

To flotte bilder Hilde,men du vet nok hvem av disse jeg liker best:)))Selfølgelig det siste...FOR en plass og historie i det bildet:)
Masse lykke til flinke deg!Ønsker deg en strålende dag,klemmer Vibeke

Tonje sa...

Så viktig med slike gode minner!
Du er så dyktig med interiøret,og likte veldig godt tolkningen din!

Ønsker deg en deilig dag!

Klem Tonje

Lynetmor sa...

Hei, så fint du har det! Likte virkelig stilen din :-)

Julie sa...

Soverommet ser jo ut som det er klippet ut fra et blad!
Skikkelig gjennomført og stilig!!
ELSKER freia plakaten på bilde nr.2!
Lykke til med utfordringen!
Ha en NydeligFlott onsdag!
Klem fra Julie :-)

Daisys home sa...

Som tatt ifra et interiørmagasin :)

Bare elsker det nydelige og gjennomførte soverommet ditt :)

Et kjempeflott bidrag som jeg klart heier på:)
Jammen på tide at noen "nye " får vist seg frem her i nib utfordringene.
Ellers er det jo de samme traverne som alltid kommer på galleri og topplass:))

Klem sissel

livingillusion sa...

Hei du! Det var et staselig soverom og en veldig sjarmerende pult :) Så heldig du er som bor på et småbruk.. skulle gjerne jeg gjort også. Det ser veldig flott ut hos deg altså! Til slutt; tusen takk for hyggelige ord inne hos meg og lykke til i utfordringen! Klem Lene

Lite hi sa...

Utrolig fine bilder du stiller med i denne utfordringen :) De er så ulike, men kjempefine begge to :) Og FOR et sjarmerende skrivebord!!

Lykke til i utfordringen!

Håper du får en fin kveld. Klemmer fra Lite hi

Romantiske Stinemor sa...

Vakkert! Hvo kommer gullputene fra??

Klem fra Stinemor:-)

Anonym sa...

Hei. Bare lurte på hvor den sengegavelen var fra? Var kjempe fin

-Trine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...