mandag 31. desember 2012

Å gjøre juletrehogsten til noe ekstra!

Vi er så heldige å kan hogge juletreet vårt på egen tomt. Skogen er full av trær og vokser vilt. Her er de ikke plantet som i et plantefelt. Her tidligere i desember hadde jeg siktet meg inn på et. Allerede da sirklet tankene om å gjøre hogsten til noe ekstra.

 
Så dagen før lillejulaften gikk jeg opp i skogen før min kjære kom hjem fra jobb og gjorde mine forberedelser. Hang en rød sløyfe i treet og hang igjen sagen, tente lykter hele veien oppover i skogen og der treet stod, og gikk ned igjen. Hjemme pakket jeg ryggsekken med termos med varm gløgg av vin og litt sjokolade. Til min kjære sendte jeg melding om jeg hadde en overraskelse når han kom hjem.
 
 
Da det ble mørkt og han kom hjem måtte han bli med ute. Jeg hentet frem min gamle kjelke og tente lange fakler til oss. Med sekken på ryggen gikk vi i mørket oppover i skogen og passerte alle lyktene jeg hadde tent. En her og nå opplevelse og øyeblikk man alltid vil huske.
 

Treet ble hogd og gløggen ble inntatt i lyset av lykter i skogen før vi ruslet hjem igjen. :-)
 

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...