tirsdag 18. september 2012

Høst på vårt nye inngangsparti!

I løpet av sommeren har inngangspartiet tatt form! Mangler bare spottene og nytt dørhåndtak! Siden impregnertmaterialen må tørke en god stund, får vi ikke malt gelenderet og beiset trappen før til våren. Gangen innom har vi ikke begynt på ennå, men vi har pyntet utenfor! På hver side av trappen ønsker jeg meg store pokalpotter med oppstammet kule-thuja oppi.




Men det er ikke så lett å finne slike store flotte og i en overkommerlig prisklasse! I vinter får jeg ha mine gamle potter stående på trappen. De er ikke frostsikre, så jeg har satt de inntil veggen for å unngå å få så mye regnvann i de. De er blitt så grå utvendig selv om jeg har vasket de. Det er nok saltutslag som slår ut av betongen i de.


Jeg liker de så godt og de pynter opp uansett hvor jeg setter de! Men de er for lave til å ha på hver side av trappen! Høstplanter pynter opp og de er så flotte nå! Det skulle ha vært samme farge på Krysanthemumen i pottene, men jeg vet ikke helt hva jeg tenkte på da jeg kjøpte de. Men når jeg skulle tilbake hadde de ikke igjen flere hvite. Det får bare bli sånn i høst! :-)




Herlige farger sammen og ulike kontraster i fasongen gir liv i krukkene!  Greinene pynter også opp sammen med plantene!

Linselusa lurer seg ofte med når kameraet går. Han elsker å være med 'mammaen' sin der hun holder på ute og setter seg til foran kameraet for å få oppmerksomhet! :-)


Store lyslykter må jeg ha ute på trappen, men inntil videre står disse her!


Ønsker dere alle en flott høstdag hvor dere enn er! :-) Jeg gleder meg til bloggtreff i uken her hos Bengtgarden og til å treffe alle som skal dit!

18 kommentarer:

Lill Nohr sa...

nydelig! urnen var kjempe vakkert pyntet:) FIIN pus;) klem lille meg

Hjem og Glede sa...

Å god morgen min snupp!
Gurimalla sååå fint på trappen!
Me like!
Jeg har faktisk de krukkene også...å de er så fine!
Du har plantet så masse fint sammen jo!
Her pøser det forsatt...pleier ikke å være negativ..men nå kjenner jeg at jeg vil ha sol!
Har jo bare fått plantet litt....
Herlig linselus må jeg si!

Grattis så mye ved vel fortjent galleriplass,så gøy!

Ha en lovely dag da flinke Hilde!

Klem klem

Mor Inger`s hus sa...

Her er det høststemning med stor H.
De urnene er jo bare kjempelekre.

Ha en fin dag.
Klem Inger

Ingrid Louise sa...

Nydelig inngangsparti...liker,liker,liker!!
Vakre potter og planter,og ikke minst linselus(pus)!! :-)
Kos deg på bloggtreff,det blir nok kjempekoselig!!
klm ingrid l

Fam.Gab sa...

Herre så flott du har det på trappen din! Og så fint inngangsparti! Nydelig!
Pusen var nydelig også!!
Kos deg på bloggtreff, og stress ikke med annen pynt, mer enn fint nok hos deg nå ! ;D

Thelma Louise sa...

så lekkert.:))

vi har beiset trappen vår nå..og den ble så bra.:))forandring fryder.:)

Ha en kos dag.:)

KLEM

Gårdsjenta sa...

Så utrolig nydelig inngangsparti! Flotte stolper og dører, og du har pynta og gjort det så flott! :D

Brunt sukker sa...

HEI!
HER VAR DETT FLOTT!
KOSELIGT Å KOMME TIL DETTE INNGANGSPARTIET SOM OGSÅ DU HAR PYNTET SÅ VAKKERT!
ØNSKER DEG EN FIN DAG:)
KLEM FRA ELI:)

Anonym sa...

hei hvor har du fått tak i de flotte urnene?

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Litt av en velkomst gjestene får!
Veldig koselig. Gøy å komme hjem til selv også - når det ser fint ut på trappa :)

Fin tirsdag til deg ♥

Linn sa...

Hei:) Så flott og lekkert inngangsparti du hadde:) Er det innpregnert bord, er det derfor du venter? For de kan behandles etter ca 3mnd;) Det står i læreboka for malerne. På byggevare butikker sier de ett år, men de kan som sagt behandles etter 3 mnd;) tenkte det kunne være kjekt og vite;) Flott og få sett noen inngangsparti også, skal bygge ett selv etter hvert;)
Klem

Hege sa...

Åhhh for et herlig inngangsparti! Nydelig pyntet og utrolig stilig med de søylene!

Gleder meg til bloggtreff jeg også, vi sees!!!

Klem klem

Nicoline sa...

Så koselig du har det på trappa, og kjekt med galleriplass i Nibs utfordring da!
Så gøy med bloggtreff da, da har du og glede deg til.
Ha en fin tirsdag.
Klem Nicco

Hulda sa...

Så flott det ser ut ved inngangen hos dere. Likte dørene godt, og den fine lyngen og krukkene. :)

Villaen i vest sa...

Takk for besøk hos meg! :)
Inngangspartiet deres ble kjempe fint! Døren likte jeg spesielt godt :)Kan jeg spør hvem som har levert den?

Ha en fin dag :)

charm design sa...

ÅÅÅ tusen takk så søt du er,veldig kjekt å høre.
Kjempe vakkert inngangsparty dere har fått,utrolig koselig.
Ha en riktig fin kveld

MissMette sa...

Inngangspartiet er bare nydelig ღ - så flotte blomster og farger... Love It ღ - gratulerer også med bildet ditt hos NIBs konkurranse - velfortjent :) Stor klem fra Mette

Notre-de-maison/ Gry sa...

Alltid koselig med et hyggelig inngangsparti! Må vel til med lyngen her også etterhvert, men inntil videre lever rosene og lobelia etter beste evne på trappen. Lykter og lammeskinn har kommet på plass, så kommer vel det andre etterhvert. Ha en fin dag, klem

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...