lørdag 4. august 2012

Her kan vi ha fjøsfest på småbruket!

Jeg har lenge gått med planer om å få utnyttet fjøsgarasjen vår til mer enn bare lagring. Så når det har vært regnvær de siste ukene har jeg beiset og malet her inne. Planen er å kunne bruke fjøsgarasjen til sosiale sammenkomster med familie og venner.



Siden dette har vært et sauefjøs tidligere, har jeg valgt å ha det som et utgangspunkt. Vi har igjen å få laget et langbord. Over stolsetene skal vi ha saueskinn. En pute med en sau passer fint her! :-) På veggen har jeg tenkt å ha et stort lerretsbilde av et saueansikt! Tips taes i mot om dere vet av noen som er rimerlige på slike store bilder. Kurvene passer så fint til stilen og jeg kan oppbevare skinn, pledd og puter i de.


Veggene valgte jeg å ha i brune toner. Noen av veggene er beiset og noen måtte jeg male for å dekke det røde. På denne veggen har jeg satt oppi gamle familieskatter!



Jeg synes det er artig å bruke ting vi har liggende. Dette er ting vi har et forhold til og som har med seg en historie. Den gamle sauesaksen er også kommet opp på veggen. Jeg har prøvd å få en harmoni i fargene og uttrykket også!



Gamle spann pynter opp og er også fine å pynte med blomster i. Den gamle vinballongen er dekt med gammelt støv, men det er litt av sjarmen også synes jeg.



Jeg har et par lyskroner som jeg skal ha her. Den ene er til stearinlys som også kan pyntes med blomster eller grener langs ringen. Alt etter årstid. Den gir muligheter hvertfall. Den andre er elektrisk og den har jeg tenkt å pynte opp med litt perler og glasstener for å gi en kontrast til det industrielle. Tippvognen er så sjarmerende og den kan brukes som et bord hvor man kan sette mat og drikke!



De gamle tingene gir setter et særpreg på rommet. Svigerfars gamle snekkerbelte er også kommet på veggen! :-)



Lyslykter for man aldri nok av! :-) Disse store har netting utenpå og passer perfekt her i fjøset! Gleder meg til å tenne kubbelys i de. Flasker er fine å sette blomster, grener eller strå i. Den gamle trekassen fra E.C Dahls bryggeri skal også få seg en plass.




Den motsatte veggen som jeg har malt skal jeg har full av tomme rammer i ulike størrelser og farger. En vedvegg er det neste jeg skal sette i gang med her inne og en steinvegg er også på gang. Gleder meg til å bli ferdig og kan vise dere hele rommet. Her skal hvertfall alle føle seg velkommen! :-) Et bloggetreff har vært koselig å hatt her også! :-)


6 kommentarer:

Hjertebank sa...

Så heldig du er som har et sånt rom! Utrolig lekkert blir det og jeg kan se klart for meg hvor koselige kvelder dere vil få der :) God lørdag til deg og dine!

MittLilleHjerte sa...

Så heldig du er som har et slikt nydelig sted;)
Kan tenke meg det blir mange flotte kosestunder der;)
Klem Janne

Hjem og Glede sa...

Bare helt utrolig hva du får til altså!
Blir jo bare såååå lekkert og sååå deg!
Ha en herlig søndag du flinke!

God klem

ynde sa...

Wow! Her var det mykje fint!!! Blir sikkert vannvittig bra til slutt med alle dei flotte detaljene. Og så gøy med eit eige rom for selskap og fest, hmmm kunne godt tenkt meg eit slikt rom. Me har låve, fjos og sauehus -men det er i bruk til dyra våre ;)
Eurofoto (og sikkert andre) har halv pris på lerrert innimellom, så viss du har eit fint sauebilete så kan du jo sjå om du kunne lagd eit sjølv. Lykke til, klem Kjersti

ynde sa...

Hei igjen, eg har eit "sauebilde" om du er interessert. Kan sende deg forskjellige redigerte utgaver viss du er interessert. Selfølgelig heilt opp til deg om du ønsker å bruke det ;) Ha ein fin dag, Kjersti

Charlott sa...

Det ser bare helt fantastisk ut! Tenk å stelle i stand til fest her. :)

Legger meg til som følger her hos deg jeg!

Velkommen inn til meg også, har en giveaway gående nå. ;)

Klem Charlott

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...