torsdag 23. august 2012

Fjøsgarasjen gjort om til en samlingsplass for familie og venner!

Dette har vært en av sommerens prosjekter her på småbruket! Vi har god plass ute og mange muligheter. Det å tenke på hvordan man kan utnytte plassen man har på en best mulig måte gir nye muligheter! For lenge siden var det sauefjøs her! Det har vært bakgrunnen for hvordan interiøret skulle bli her.

 Det har tatt litt tid med å bli ferdig! Den røde veggen er malt over med maling og alle de andre veggene og takbjelkene er beiset! Fargene ble valgt i lune jordfarger og jeg har jobbet i mot en helhet!


Og siden dette en gang har vært et sauefjøs har jeg valgt å bruke saueskinn og naturelementer som en del av denne helheten! Gamle familieskatter blandet med noe nytt gjør også interiøret spennende!


Jeg liker effekten med å bruke speil i interiøret! Ikke bare til å speile seg, men også for at det gir rom en annen dybdefølelse! Det å ta bilder i et speilbilde er en artig måte å ta bilder på! Du kan få mange nye og flotte vinkler å se interiøret på!


Vedveggen som jeg har vist i et tidligere innlegg er en måte å kamuflere lagringsplass på! Lyst bomullstoff har jeg også brukt! Det kan rulles opp og festes når vi ikke bruker rommet og Massey Ferguson skal stå inne! I bakgrunnen ser dere bekkvognen som har vært flittig brukt gjennom årene! Den bruker vi til å servere mat i når vi har samlet familie og venner!


Jeg har tenkt helhetlig i farger og tema for rommet ,og en steinvegg er også en måte å kamuflere en stygg vegg på. Jeg valgte en rimeligere variant på steinveggen og stiftet derfor fast tekstiler med steinmotiv!




En gammel vinballong med tørkete blomster står til pynt! En gammel trekasse kan brukes til å sette drikke i når man samler venner og familie! Trestubbene ble igjen etter kappingen av alle vedskivene til vedveggen og er flotte naturelementer å ta med som en del av helheten!



Et gammelt vindu som har ligget bortgjemt lenge har nå kommet opp på veggen og blitt gjort om til et skap hvor man kan sette glass og småting! Ikke alt trengs å settes bort eller kamufleres! Den gamle kappsagen passer fint inn i fargen og den industrielle stilen i fjøsgarasjen! Den kan også brukes som et ekstra bord! Tenk muligheter!




På veggen henger et bilde av Bjørkli Søndre fra gammelt av! Ikke helt slik det ser ut lengre nå! :-) Artig med gamle bilder! Lengre bort på denne veggen har jeg tenkt å ha to store lerretsbilder av sau og mange tomme rammer i ulike farger og størrelser! Men det står igjen ennå!


Et langbord med plass til mange må vi ha! Det har vi beiset i samme farge som på veggen! Brunt er min favorittfarge og jeg elsker å bruke det i interiøret vårt!


Bordet er pyntet med gamle flasker fyllt av strå! De pynter opp med sin herlige og friske farge! De heter for Setaria! De store lyslyktene med netting rundt passer kjempefint til den industrielle stilen! Sauepute må vi ha! :-) De hvite og sorte saueskinnene både pynter opp og er gode å sitte på!



To store bjørkestammer er også satt opp midt i rommet! Vi bor jo i Bjørkli Søndre og her er det masse bjørketrær! I betonggulvet er det små avtrykk etter kattepoter! Det var sikkert ikke så populært den gangen gulvet var ny støpt, men nå er det bare så sjarmerende! Kjettingene er hengt opp på knagger og er en del av interiøret i fjøsgarasjen, samtidig som de også er en bruksgjenstand!


Det har godt med noen arbeidstimer for å få alt ferdig! Vi er veldig fornøyde med sluttresultatet og har innviet fjøsgarasjen med kveldsmat med familien allerede!
Så i det gamle sauefjøset har det atter blitt liv! Sauesaksen henger på veggen og vekker gamle minner!



 



Her skal alle føle seg velkommen og vi gleder oss til mange flotte stunder her med familie og venner! For en ting er sikkert at trønderværet kan vi ikke styre, og da er det deilig å ha en plass  hvor man kan trekke seg inn under tak! :-) Og jeg er så spent på morgendagen for da kommer reportasjen fra besøket av Hjem Adressa i avisen! :-)

29 kommentarer:

Lillekatt sa...

WOW!! For et sted!! Dere har gjort det fantastisk fint må jeg si :-) Imponerende! Høres nesten den gode stemningen det må bli med et selskap på et slikt sted!!

Krossmyra sa...

Kjempeflott! Så stilig det ble med steinstoffet, så jo virkelig ut som en steinmur:) Nydelig pyntet bord, mange fine detaljer i rommet:) Speilet var helt nydelig!

MittLilleHjerte sa...

Wow sier nå bare jeg;)
Kjempestilig innredet!
Og du, jeg gleder meg til å se reportasjen i mårra:)
Skjønner at du har litt sommerfugler i magen, hi hi.

Klemmeklem

Ceropegia sa...

Utrolig kult!
Røfft, og så stemningsfulllt på samme tid.Her er det sikkert magisk å sitte på sene høst og vinterkvelder!!

Blir spennende å se det i avisa i morgen da.
Gleder meg til å se :)

Hjem og Glede sa...

"E det mulig?" som vi sier her i Bergen.....
Jeg er helt "månebedotten"..hi,hi,så utrolig flott og snakk om detaljer og ja....blir helt satt ut!
Så masse vakre ting du har!
Tenk å få komme på "fest" her!
Ser jo nesten ut som det lekkreste hotel...
Du har det med å skape one mill dollar stemmning!
Å gleder meg på dine vegne om repotasjen som kommer....du blir nok superkjendis og nettet kommer til å bryte sammen..hi,hi.
Masse lykke til og gled deg,du har all grunn til å være "kry".
Klemmer fra meg og smil selfølgelig!

Blåbærtua sa...

Wow wow har nesten ikkje ord,dere er så flinke,heilt fantastisk:))
Nå må du snart få ein reportasje i et interiørblad snart,det hadde vært midt i blinken!så vakkert som du har det:)
Fine dag til deg!
Klem fra Lillian

tinemor sa...

Kjempestilig!!!!
Klem, Tine

Gårdsjenta sa...

Så utrolig flott!! Dette ble jo knallfint! :D
Ser at du har tenkt helhetlig ja. nydelig interiør :)

har skrevet blogganbefalingen nå :)

TorilFN sa...

Wow!! Hva annet kan man si?!
Du er utrolig flink!
Et helt nydelig rom..
Tenk å være på fest her! hihi..
Håper dere får kost dere masse
i dette vidunderet av et lokale!
God klem til deg :)

Mor Inger`s hus sa...

Dette er noe av det fineste jeg har sett!!
For ett arbeid dere har lagt ned, men for et resultat.
Og så mange flotte detaljer, gjenbruk og kombinasjoner.
Bjørkeveggen ble jo et kjempemessig innslag.
Jeg sier bare WOW - WOW.

:) Inger

Petrine sa...

Lekkert!
Ble skikkelig fint og koselig :)

Linn sa...

Hei:) Så fint og gjennomført det var:):) Ble forelsket i veggen din, har tittet på innlegget hvor du beskrev hvordan du gjorde det:):) Ja kanskje prøver jeg meg selv en gang;)
Takk for fine og inspirerende innlegg:):)Klem fra Linn

MadeByKine sa...

WOW hefra også:) så utrolig flinke dere har vært..her er det jo såååå mange fine detaljer,virkelig gjennomført!!!elsker alle naturelementene dere har tatt inn. Tipper det blir mange fine happenings her:)

Klem Kine:)

villa casa home sa...

Jeg er mektig imponert over hva du har fått til!!! Utrolig fint, tøfft!!! Fargekominasjonene, speilet og vedkubbene er råstilig og blande ihop. Klem Gro

Lottemora sa...

Så lekkert! Gleder meg til å se Adressa!

Du må jo si fra neste gang du skulle befinne deg på Oppdal, så kan vi ta en kaffe. Den kunstutstillnga var jeg og så på i går. Masse knallfine bilder!

Klem
Lottemora

ynde sa...

Helledussen så fint det var blitt, du er jo rå! Må ta ein kikk på alle bildene du har lagt ut seinare i kveld når eg har litt bedre tid! Ang det siste bildet du fekk, så er det ingen probl å redigere det om du vil. Bare sendte det uredigert slik at du kunne vurdere om du ville ha det. Gi beskjed! God helg til deg, klem Kjersti

Haviken gård sa...

WOW!!! drit lekkert .O)
Nå ble jeg kjempe innspirert .O)
Furtebua skal fikses. Nå har jeg mange ideer å bruke.
Var på gave og interiør messen på Lillestrøm i går. Mange stander hadde brukt rideutstyr som dekor. Gårdsbruk er vist helt på topp.
Da er det gått å bo på en herlig gård i nærheten av Hankø sundet :O)

Ønsker deg og dine en herlig helg :O)

VH Lisa

Villa Drømmeverden sa...

Takk fro hilsen hos meg, så fant jeg deg:)
WOW for et sted! Kjempestilig sauefjøs, me like:)
Siden jeg flyttet butikken min fra fjøset i låven til butikklokale, har jeg tenkt litt tanken med å lage et festlokale. Disken står igjen, perfekt som bardisk. Så takk for inspirasjon:)
Kommer innom igjen til deg!
God helg:)
Klem fra Margit

kristine sa...

åååh, så fint! utrolig ka du får te, hilde! :))

MittLilleHjerte sa...

Hei Hilde;)
Det første jeg gjorde i dag var å lese reportasjen din;)
Kjempebra ble den;)
Fineste helg til deg!

Janne

Sivs hus sa...

Hei, WOW helt nydelig! Fin fredag! klem Siv:-)

Notre-de-maison/ Gry sa...

Lekkert! Ble stilig, og sikkert en flott plass å ha koselige kvelder med venner! Ha en fin dag!

Hjem og Glede sa...

Hei Hilde!
Bare innom for å si hei....
Så tenkte jeg på om hvordan dagen i går gikk.....
Sikker på at det var superflott og at du nå offisielt er superkjendis...ho,ho...

Gledelig helg da skjønning!
Smil og klem

Daisys home sa...

For en jobb dere har gjort her D:)
Ble utrolig stilig og gjennomført må jeg si, du har sansen for detaljer ja:))
Så hærlig å ha en sånn plass å kunne kose seg D:)
Venter spent på at du skal legge ut reportasjen:)
God helg
klem sissel

Hege sa...

Herlighet så utrooolig nydelig! Jeg er helt målløs! Elsker alt du har gjort!

Klemmer fra Hege

mirjamsdrøm sa...

Så flott!
Tenk at et fjøs kan bli så fint og koselig!
Du har virkelig fått det til :)
Her kommer det til å bli mange fine stunder ja ;)
Imponerende resultat!
Ha en herlig ny uke!
Klem Mirjam

Fam.Gab sa...

Du er heldig! Du har jo et komplett selskapslokale! Så gøy med den sagen som bord, og jeg bare elsker den saueputa :-)

Wenche Alice sa...



Wenche Alice sa...

Ja jeg sa at du bare er heilt RÅ på interiør og dekorasjon :) er heilt stum av beundring :)

Hilsen Wenche Dalseth

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...