tirsdag 3. juli 2012

Sol på terrassen idag!

Utover dagen har solen brytt gjennom skylaget og det er blitt en strålende dag å tilbringe ute på terrassen! Vi har fått på plass alt ute på terrassen igjen nå etter at vi har fått ferdigmalet huset! Så herlig å få helt hvite vegger igjen!


Fra morgenen av fikk jeg sydd noen nye puter til stolene våre ute. Vi har åtte brune rottingstoler rundt vårt hvite bord! Og alle må jo ha en pute hver!


Hyllene har kommet opp på veggen igjen og i år har vi litt dusere putetrekk i alle sittegruppene.


Blomsterbed rundt hele terrassen gir en flott ramme! Det er 11 meter langt i tillegg til hele skråningen ned mot sokkeletasjen. Det skal litt blomster og busker til for å fylle det.


Grønne lave nåletrær og stauder plantes hvert år! Noen sommerblomster setter jeg i mellom. Målet er at alt skal vokse sammen og at det skal være lettstelt.


Jeg har lagt prydbark i hele bedet, og det holder på fuktigheten (som om vi plages av tørke i sommer) og det holder ugresset nede. Prydbarken er finmalt og gir et ryddig uttrykk i bedene!


Det er ikke lenge før peonene mine blomstrer nå! Når vi bygde ut terrassen måtte jeg flytte de og da tar det et år eller to før de blomstrer igjen. Jeg må rote meg til å støtte opp plantene nå før knoppene spretter.




Alle blomstene i bedet går i rosa toner og hvitt! Sammen med nåletrær og flotte bladverk fylles bedet opp! Bladliljer har jeg mange av!


portalen klatrer det to Klematis i ulike rosafarger. De vokser ikke så fort, så portalen rekker ikke bli dekt hvert år. Jeg skal plante noen andre klatreplanter som vokser litt fortere sammen med de!


Hortensia planter jeg hvert år. De er ikke så enkle å overvintre her. De kommer igjen, men da bare med bladverk. Jeg flytter de bare en annen plass i bedet, så nye får plass her foran terrassen hvert år!


En nydelig sommerdag her i Trøndelag. Så deilig å bare sitte ute og slappe av. Kikke utover sjøen og nyte stillheten! Blir fint når peonene snart blomstrer frempå kanten her nå!

15 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

Ådu alverden så vakkert...
For en fantastisk hage og uteplass.
En drømmehage, og med nydelig utsikt .
Så flink du er med planter og bed. Dette var fantastisk.
og inni teltet var det riktig koselig. Og på hyllene og. Masse fine ting du har. Og du setter det så fint sammen.

Kos deg du skjønne. Ha en fin kveld videre.

Klem fra Margareth

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Jeg vil bare gjenta ALT som vår kjære bloggvenn over her, sa jeg:)))Og tilfører bare fantastisk igjen!!! Dette kan du Hilde:)


Fiiiin sommerkveld til deg,klem Vibeke

TorilFN sa...

For en NYDELIG utsikt!
Og kjempe fin uteplass..
Håper dere får masse slike
go'værs dager i sommer!! :)
Klem fra meg!

Hjem og Glede sa...

Å hjelpes meg...ble stum jeg nå....Du bor jo i en park!
Noe så nydelig er det leeenge siden jeg har sett...Ja,for en utsikt og,det er jo terapi,å heldige deg og kose deg i de nydelige blomsterbedene dine.

Ja,dette ble mesten for meget for en Bergensfrue...dåååån...hi,hi.


Smil og god klem Hilde!
Camilla;)

Byfrua sa...

Så flott uteplass dere har. Og nydelig blomsterbed, flott med rosa, hvitt og grønt på blomstene:)
Heldige dere som har hatt solgløtt i dag - her har det regnet i hele dag.

Klem Veronica

Heidi's regnbuedrops sa...

Jeg erlsker virkelig terrassen deres og uteplassen, fantastisk fin.
Fin tirsdag til deg!
Klemmer

Linda sa...

Fantastisk hage og uteplasser:)
Deilig utsikt også:)

Ha en fortsatt fin kveld:)
Klem Linda

Petrine sa...

Vil tro du koser deg på den uteplassen :) Herlig!

Håper vi får mange fine, varme soldager snart!

Nyt kvelden!
En fin onsdag ønskes til deg i morgen ♥

Lillekatt sa...

Holy moly!!! For en uteplass/hage!! Nydelig!!!

Flisan sa...

HEEY hit vil jeg !!
Jeg har ikke sett på maken - FOR EN UTEPLASS !!
inviterer du på besøk?
Den utsikten, alle de flotte blomstene og Ja,,,jeg er imponert.
Så kjekt det var her på bloggen din, jeg vil se mer så jeg legger meg så klart til som ny fast følger !
Vi blogges ! god onsdag !

Hylleblomsten sa...

Så flott hage du har! Et lite paradis:) Den "porten" kommer jo til å bli helt fantastisk når den blir igjengrodd av klatreplanter. Så flink du er til å plante blomster, det må være litt av en jobb å holde det ved like:p Håper du får en strålende sommer! :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

Så fint det ble, og affektiv du da; sy puter på morrakvisten! Flott utsikt, og herlig med sol! Vi er også på jakt etter en ny paviljong; den vi hadde i fjor gikk i stykker. Ha en fin dag! Klem

ide-puffen sa...

Heia. Oja mei så fin hage og utsikt du har. Prøver å se hvor det er i Trøndelag, men ser det nok ikke he he.

Og Takk takk så koselig kommentar fra deg. Fordelen med å kjøpe gammelt hus er at det var med stor gammel hage :) Bare lett vedlikehold holder den i sjakk heldigvis.
Stoffet kan du kjøpe igjennom meg (mail?)
Du får ha en deilig sommerdag du også.
Klem

Maliva`s verden sa...

wow....for en herlig uteplass og med den utsikten a;o) Love it! Ønsker deg en fortsatt fin sommer. Maliva

mimmi-leone sa...

For en nydelig plass du har.

Ønsker deg en flott helg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...