mandag 25. juni 2012

Her er vi i gang med vår nye hovedinngang!

Denne inngangen har vært ubrukt i mange år nå. Endelig er tiden kommet og snekkeringen er i gang! Vi skal få trekt døren helt ut til ytre husvegg, for det vil også gjøre gangen innenfor større! Et takoverbygg er vi kommet i gang med. Det er det som tar mest tid, da man må inn på hovedtaket!  Høyt på ønskelisten stod de rillete stolpene fra Kloppen. Og de er kommet til småbruket nå. De vil utgjøre en så stor forskjell på inngangspartiet. De blir satt utenpå de stolpene dere ser på bildene av hvor langt vi har kommet! Undertaket må bli ferdig først. Jeg valgte de nest største på 24 cm i diameter.


Men når man holder på med slikt arbeid blir det forferdelig mye rot etter all rivingen. Vi har også skiftet de siste vinduene på huset også. Mye rask og rot ja, men det blir så bra til slutt. Drømmen har vært en dobbeldør, men vi har bare fått plass til en smal en. Da blir det så trangt å gå ut den døren som åpnes. Derfor har vi bestilt en enkeldør på en meters bredde. Valget var enkelt på hvilken dør jeg så for meg. Det er en hvit 'Debussy' fra Swedoor. Bildet under er lånt fra Swedoor.no.


CLASSIC er kolleksjonen til tradisjonelle og klassiske hjem, hvor det ønskes et stilfullt uttrykk med sjel og sjarm.

Det skriver de og det er jo det vi er ute etter! Vi skal ha spotter i taket over ytterdøren og det kommer til å bli så fint på mørke kvelder. Rundt døren og alle vinduene skal vi få ordnet fine lister, for det gjør seg sånn for utseende på huset. Har ønsket meg brede rundt ytterdøren!


Trappen blir like bred som plattingen. Jeg gleder meg sånn til vi blir ferdige med dette! Jeg ser for meg hvordan det skal bli. Og med de rillete stolpene blir det så fint! :-) Det er slike som på bildet under i samme diameter vi skal ha. Bildet under er lånt fra Kloppen.com.


Ting tar tid og bestillingstiden på ytterdør er oppe i seks uker. Den skal komme i løpet av de neste ukene. På hver side av trappen ser jeg jo selvsagt for meg store urner med noe grønt oppi. Et nytt blomsterbed langs veggen mellom de to inngangspartiene har også dukket opp i tankene! :-) Ja det er mye som skjer på småbruket for tiden. Desverre har det gått utover bloggingen. Jeg rekker meg knapt innom dere. Jeg titter innom, men rekker ikke å legge igjen noen spor. Her har dere fått en liten sniktitt og jeg skal oppdatere dere når det skjer forandringer!

Ønsker dere alle en strålende ny uke og jeg ser det er mange flotte prosjekter og kos hos dere også!

10 kommentarer:

Byfrua sa...

Så fint det kommer til å bli, gleder meg til å se det helt ferdige resultatet:)
Her går det også litt tid mellom hvert innlegg, men det er jo sommertid og utetid:))
God ny uke til deg.
Klem Veronica

Hulda sa...

Så fint det blir, et flott overbygg. Gøy når man får slike forandringer på hus.

Gårdsjenta sa...

Dette blir nok fint! :D Nydelig den ytterdøra også :)

Hjem og Glede sa...

Å dette blir snop Hilde!
Lekkert blir det,det vet jeg....
Halve gleden er jo å glede seg vet du....alltid godt å bli ferdig med sånn "rot" *smiler*.
Søyler har alltid vært min drøm...og hvitt hus også....
Min søster har søyler både ute og inne.sukk men de har da er stort hus og!
Døren du har valgt er superfin!
og når du får sorte krukker der....besvim..så gøy!

Måtte le av kommentaren din i dag...ja,er romantisk med mannen, og han er like så, selv om han ser tøff ut!hi,hi.

Må du ha en fin dag skjønne du.

klem fra meg.

villa casa home sa...

Tusen takk for koselig hilsen:-) Da fant jeg deg også og jeg har vært innom å tittet hos deg. Nydelig blogg du har og utrolig mange flotte bilder. Lekkert! Så spennende med nytt inngangsparti!! Kloppen er toppen;-) Det kommer til å bli såå fint! Gleder meg til å se det ferdig resultatet. Ha en fin ettermiddag/kveld. Klem Gro

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Dette blir koselig! Så stor forandring det kan bli med "bare" å bygge et nytt overbygg. Ting tar tid, det vet jeg. Døren var nydelig! Tenker dere gleder dere.

Tusen takk for så koselig hilsen fra deg!:-) Og takk for at du vil følge meg. Jeg legger meg som følger hos deg også. Koselig å være på "besøk" på andre småbruk:-)

ha en fin uke!

Klem fra Hjørdis

ynde sa...

Spennande å følgje med på prosjektet! Klem Kjersti

Sivs hus sa...

Hei, Dette blir spennende å følge! Ser superfint ut! sommerklem Siv:-)

Thelma Louise sa...

Det kommer til å bli rålekkert..og for en forandring.))

Svenngården sa...

Kommer til å bli kjempebra :) Tenker at dere gleder dere til dette blir ferdig!

Tusen takk for superfine kommentarer! Jeg blir så glad! :)

Klem