lørdag 19. mai 2012

Skrivepulten min!

Jeg tenkte å gi dere en nærmere titt på arbeidspulten min. Jeg er så heldig og ha skrivepulten etter mine oldeforeldre! Det å sitte ved den samme pulten som de har sittet og arbeidet på gir en spesiell følelse! Den betyr så mye for meg og her får jeg masse inspirasjon!



Som jeg har nevnt tidligere, drev oldeforeldrene mine Kolonial her i Trondheim etter krigen. Jeg er så heldig å ha en del ting derfra. Skrivepulten har jeg stående på hobbyrommet mitt som jeg kaller 'Kolonialen'. Stolen hører også med. Her kan jeg sitte på timesvis å pusle med småting.



 De små rommene i pulten skjuler mange små skatter.




Herlig med slike detaljer som den originale viskelæresken med viskelær oppi. En velkjennende duft når man åpner esken.





 Den gamle stempelputen er inne i en flott metalleske. Den har forlengst tørket inn, men har sin sjarm! En gammel kvitteringsbok og blekkpenn. En eske med blekkspisser hører med!


En orginal eske med blyanter fra Faber pynter opp på pulten. Esken er litt slitt, men helt utrolig at jeg har den med blyanter i.


En gammel timeplan fra en av mine oldeforeldres barn med den store og lille multiplikasjonstabellen på baksiden. Den er veldig slitt, men så sjarmerende å  ha i en av de små rommene på pulten.


En orginal eske med merkelapper fra kolonialen står oppå pulten. Hvertfall halve esken igjen ennå.


En artig ting som dukket opp i skuffene var disse gamle teaterbillettene fra 1958 og 1960! :-)


Den gamle brevåpneren har vært flittig brukt! Med disse bildene har dere fått en liten titt på pulten min! Jeg setter slik pris på alle disse tingene og pulten elsker jeg rett og slett!

12 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

Såå morsomt, men vet du hva? Vi har nøyaktig lik kontorpult.
Jeg kvapp litt når jeg så bilde. Trodde det var min pult.

Og sånne gamle ting har jeg også på pulten.
So mblekk, kritt, gamle bilder stemler.. hihi så artig å se andre som har make.

Det står Cristianina på min.

Min pult ble brukt av min bestefar som drev Bebel fabrikker. Og nå er det jeg som driver fabrikken sammen med mine foreldre. Og når jeg sitter med pulten får jeg alltid masse ideer. Rart. har alltid følt at min bestefar er med meg.. gitt meg råd og tips.

Kjempegøy å se dette:)
Du har pyntet den så fint. Og helt nydelige bilder du tar. Tenker du er like glad i pulten som jeg er i min.

Go klem fra Margareth

Frk Elton sa...

Nydelig skrivepult, forstår godt at du er glad i den. Utrolig artig å ha gamle arvede ting og la dem fortsett bli brukt :) morsomt å se alle de gamle småtingene også!

Ha en fin helg!

Klem

Blåbærtua sa...

Så nydelig skrivepult og så fint med alle detaljene og gamle skatter gjemt inni,ein stor verdifull skatt du har der:)
Fine søndag til deg:)
Klem

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Å så koslig innlegg,heldig er du altså.Veldig morro og nesten litt rørende at du tar vare på "skattene" dine slik som dette.Flink til å sette det sammen er du jo også:)

Kos deg videre her og fortsett å bli inspirert!!

God søndagsklem fre meg:)

Byfrua sa...

For en flott pult - gøy å ha slike ting som både er fine og som har en historie og en affeksjonsverdi for deg:))
Så gøy med alle de små rommene i pulten som er fylt med mange gamle minner og ting:)
Ønsker deg en fin søndag.
Klem Veronica

Siren sa...

Oi så flott det skrivebordet var, og så herlig med alle de sjeldne kontortingene som du har i! :)

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, såå koselig at du vil følge meg videre.

Jeg ønsker deg en fin søndag! :)

Anonym sa...

Nydelige bilder,for en skatt!!

Anita sa...

Skjønner godt du setter pris på disse fine minnene. Veldig fint skrivebord, spesielt at dine oldeforeldre har jobbet ved samme bord... ;)
De små tingene du har i skuffene er "gull verdt".
Du er en heldig eier!
Veldig morsomt å se, takk for titten!
Anita

Hjem og Glede sa...

Å så koselig Hilde!
Du er jammen meg heldig.
Tingene er også heldige som har deg til eier!
Du tar jo vare på og er glad for skattene!
Fantastiske bilder du tar og veldig kjekt å se.
Må jo bare si til deg gode Hilde:Tusen takk for de skjønne ord du la igjen hos meg-varmer mitt hjerte skal du vite.

Her er det strålende sol i dag,så måtte bare rett innom deg før vi må ut;)

God dag til deg skjønning.
Klem Camilla

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei vennen :)

For en nydelig skrivepult :) Og så mye sjel den har :) Så koselig med alle de gamle tingene du har satt frem på den :)

Er ikke alle som har en skrivepult etter oldeforeldrene sine, kos deg masse ved den :)

Ha en fin søndag :)
Klem Lisa:)

tinemor sa...

Åh, så fantastiks!!
Og så mye andre gamle flotte ting
Love, love <3 <3 <3
Klem

Anines hvite verden sa...

Så fin den var!! Og så mye fint rundt og på den! :)
Litt av ett flott møbel!

FIN uke til deg! Klem Anine

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...