onsdag 23. mai 2012

Nattbordene har fått nytt liv!

Endelig har mormor og morfars nattbord fått nytt liv! De var skjønne i sin orginale lys grønne farge også, men det passet ikke inn på soverommet vårt. Siden sengegavlen er lys, valgte jeg å ha lyse nattbord for å få en helhet.


I et hav av lyse farger fikk jeg god hjelp til å velge den rette lyse fargen hos Vakre hjem Melhus. Her får man topp service og de er  så engasjerte i det de holder på med. Det har vært noen runder med malekosten på disse to nattbordene! Først slipet jeg ned de med fint sandpapir, så to strøk med en mørk farge med samme fargekode som på veggen. Deretter tre strøk med den lyse fargen. Med tørketid mellom hvert strøk har dette tatt litt tid.


Så var det på igjen med sandpapir. Jeg pusset lett for å få den mørke fargen til å skinne gjennom den lyse. Dette ga fargen mere dybde. Ferdigvasket er de nå kommet inn på soverommet. Det som mangler på de er knotter nå. Jeg må ta meg en tur å se om jeg finner noe spennende å bruke. Kanskje blir det dusker..


Dere skal få se helhetsbilder fra soverommet når jeg nå snart har fått gjort ferdig de siste knappene på sengegavlen. Da er det bare igjen å få sydd ferdig gardinene og limt opp rosetten i taket!















Før og etter bilder her til slutt!


10 kommentarer:

Hulda sa...

Så vakre nattbord. Nydelig fasong de har, og flott måte du har malt dem på. Har forresten også et innlegg fra soverommet ute nå.

bollapinnsvin sa...

Fantastisk!!!!!
Så veldig fine.
Jeg sitter her og gidder en gang ikke å blogge, og du gjør alt mulig, og blogger ved siden av.....imponerende.
Kan din ikke komme til meg og gi m litt energi og litt av din kreative energi????
Ha en flott kveld.

Klem fra Ida, som snart er frisk og rask igjen...det er jo en grunn for at ingenting blir gjort her hos oss...klem klem

Fruehuset sa...

Uturlig flotte nattbord.
Verkelig one of a kind:)

Gler meg til å sjå det ferdige soverommet:)

God sommarkveld!

Marit - Mitt lille hjørne... sa...

Takk for hyggelig besøk på bloggen min :)Kjempefine bilder! Kommer nok til å ta turen innom igjen.

Ha en fin kveld :)

Hjertebank sa...

Takk for fine kommentarer på bloggen min! Så gøy at vi pusser opp soverom sammtidig i to helt forskjellige stiler! Lekkert hos deg med det mørke,elegante og litt "classy" interiøret mot mitt enkle ,lyse og naturlige! Nattbordene ble superfine! Gleder meg til å se helheten på rommet!

Tino sa...

Nydelige nattbord, og enda flottere etter makeoveren. Flott soverom dere har, og stilig sengegavl du har laget. Synes putene i sengen var så lekre, er det lov å spørre hvor de er fra?
Veldig hyggelig at du vil være med på min giveaway, tvi,tvi ;-)
Ønsker deg en fin dag i solskinnet!
Klem T

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei vennen :)

Så fine nattbordene ble :)Lyse og lekre :)

Blir så fint da man pusser litt og får frem den mørke fargen under, det var virkelig prikken over i'en :) Jeg må bare prøve meg på det en gang jeg, blir jo så utrolig fint :)

Jammen var dette mye jobb, du er flink! :)

Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :)

Kos deg med sommer og sol :)
Klem Lisa:)

Hjem og Glede sa...

Hello Hilde-Bergen calling!
Så fine nattbord - herlige!
De lampene er og bare så lekkre....
Her er så varmt for tiden at vi ikke helt vet hva vi skal finne på;)
Skolestreik i dag også.
Så ikke så mye på bloggen disse dagene.
Må du ha en herlig pinsehelg.

Massevis av klemmer!

MittLilleHjerte sa...

Hei Hilde:)
Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg:) Jeg blir så glad:D
Kjempefin blogg du har. Kjempefine nattbord du har pusset opp også:) Sant, det er virkelig gøy å finne trønderbloggere:)
Kos deg masse i sola du også:)
Klem Janne

Lene sa...

De ble kjempefine! Bra jobba, og velkommen tilbake til oss:-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...