lørdag 5. mai 2012

Konfirmanten ønsker seg sort som farge!

Mai er her og i helgen er det konfirmasjoner i familien! Det har vært travle dager med å få alt på plass! Min sønn har sin store dag på søndag og alt måtte være ferdig igår. For idag skal vi i konfirmasjon til Husbondens eldste datter! To på en helg er flott ja! Heldigvis trenger jeg kun å ordne til en, da hennes mor har ordnet til dagens konfirmasjon. Tenkte jeg allerede skal dele litt bilder med dere fra borddekkingen til min sønns konfirmasjon! Han ønsket sort som farge! Da fikk mammaen nesten panikk og kom med mange andre forslag, men sønnen stod på sitt!


Det skulle ikke være noe romantisk eller søtt fikk jeg beskjed om! Jeg fikk lov å bruke servise mitt som jeg er så glad i. Jeg liker jo det meste lyst, lett og med et klassisk uttrykk. Så da tenkte jeg at med sorte servietter med brokademønster kunne møtes mine ønsker også. Med hvite damaskduker og lysestaker i glass ble det et lekkert bord. Vi ble enige om grå lys og når det kom til blomster valgte han lilla! Sønnen har jo smak! Dette ble lekkert sammen!




Damaskduker er så flott å bruke til selskap. Så lekkert mønster i disse gamle dukene våre som har vært brukt av flere generasjoner. Istedet for oppsatser valgte vi å pynte med Lavendel. En herlig lilla farge og fantastisk duft!



Ekstra flott å brette serviettene som doble storseil! Det sorte, grå og lilla sammen hvite duker og lyst servise ble noe som vi begge ble fornøyde med! Det ble jo mye finere enn jeg hadde trodd med sort. Hvertfall når vi begrenset det til serviettene.




Vi er veldig spente på været. Det er meldt snø her i trøndelag, så hvem vet! Kanskje blir det en 'hvit' konfirmasjon! Vi gleder oss hvertfall veldig til disse to dagene! Mest spent på hvor trang bunaden har blitt! :-)

2 kommentarer:

Hjem og Glede sa...

God morgen du skjønne Hilde!
Gratulerer så mye med dagen i dag og i morgen.
Nydelig,elegant,vakkert bord!
Du er så flink,og jeg ble så kry da jeg leste kommmentaren som jeg fikk av deg i går!
Så gøy når å blogge når man får slike kommentarer som treffer mitt hjerte....

Ønsker Dere alle en Nydelig helg uansett vær.
Og igjen:Herlig bordpynt,tenker gutten er fornøyd ja!

God klem fra Camilla

Krossmyra sa...

Det ble jo knallstilig! Tipper han er fornøyd:) Svart er tøft som bordpynt, og veldig fint med lavendel:)
Likte dette bordet! Så flink du er:)
Gratulerer med den store dagen, og lykke til!

Klem Monica

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...