mandag 21. mai 2012

Klare for noen malingsstrøk!

Disse to nattbordene er etter min mormor og morfar og er en del av et soveromssett. De hadde disse på soverommet sitt fra den tiden de giftet seg og resten av livet sitt. Det gjør de veldig spesielle for meg. De har stått lenge lagret bort, men nå skal de få nytt liv med noen malingsstrøk.


Det ene er pusset ned med sandpapir på bildene her. De skal få en ny farge, slik at de passer inn på soverommet vårt. Det har jeg allerede begynt med. De skal bli lyse og fargen er tilpasset sengegavlen som jeg også har startet med. For å få frem detaljene på nattbordene har jeg brukt den mørke fargen vi har på veggen under den lyse fargen. Når siste strøket med den lyse fargen er tørket skal jeg pusse på detaljene og kantene for å få det mørke til å skinne litt gjennom. Et litt slitt utrykk vil gi de litt mer dybde. Blir spennende å se hvordan det blir!

4 kommentarer:

Krossmyra sa...

Så fine! Gøy å ha slike spesielle og betydningsfulle møbler:)

Blåbærtua sa...

Så flotte de er,glede meg til å sjå resultatet:)
Fine dag til deg!
Klem

Hjem og Glede sa...

De kommer til å bli lekker Hilde.
Liker som deg veldig godt ting med sjel.

Kos deg videre-skal bli fint å se videre.

Varm klem fra meg du vet;)

Daisys home sa...

For noen nydelige nattbord, vel verdt å ta vare på.
Blir spennende å se når du er ferdige med de;)
Klem sissel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...