lørdag 26. mai 2012

Blomster til bryggen!

En Hortensia blomstrer så lenge i store urner og ute i hagen. Fire flotte ble med hjem fra Gartneriet. Til bryggen tok jeg med en lyseblå Hortensia sammen med noen Eføy.


 En tung betong-urne gjør at de hvertfall ikke blåser på sjøen om det skulle bli mye vind utover sommeren.


De er så skjønne med sine store blomsterklaser. Det store fargespringet fra de er i knopp til de er utsprunget er stor. Det er aller første gang jeg kjøper en blå Hortensia!



Men når jeg skulle handle blomster til urnen på bryggen måtte det bare bli en slik en. Gleder meg til fargen kommer mere frem. Nå har jeg plantet i urnen her oppe i hagen og det går ikke an å bære den med seg ned til bryggen for å si det sånn. :-) Det er traktorarbeid!


 En liten lotus i betong passet så fint oppe i urnen.Nå skal jeg kose meg med litt hagearbeid! Det har virkelig begynt å spire i bedene nå! Tre lys rosa Hortensia skal få seg en plass i bedene!



Ønsker dere alle en strålende pinseaften!

6 kommentarer:

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei søte deg :)

Dette var virkelig koselige sommerbilder :) Nydelige hortensiar :) Og det oynter opp så fint med eføy til :) Eføy får jeg kun til ute, så jeg og bruker å pynte med den i krukkene :)

Ha ei kjempefin pinsehelg og kos deg med sommer og sol :)
Klem Lisa:)

Gårdsjenta sa...

Så flott det ble :)

Fint med lyseblått også :) Men de jeg har er osa. Venter på blomstringen enda, men det er jo tross alt ikke så lenge siden de ble båret opp fra kjelleren og vinterdvale :)

Skjønner det trengs traktor på den ja, ingen lett jobb..

Blåbærtua sa...

Så fine sommerbilder,så nydelig med hortensia,elsker den blomsten men kan dessverre ikkje ha den her pga ein heil hærskare med singler som elsker den blomsten,det verste er at de kryper opp til borda ute og,men det er jo mange andre flotte blomster å få kjøpt;)
Ønske deg ei flott pinsehelg:)
Klem

Marit - Mitt lille hjørne... sa...

Nydelig :) Her blir det mest inneblogging pga dårlig vær, men satser på friske farger etterhvert, hehe.

Ha en fin fin pinseaften!

MittLilleHjerte sa...

wow!!;)Nydelige bilder og nydelige hortensia;)
Jeg er en stor fan av disse;) Just love them all:)
Ha ei fin pinse!
Klem Janne

Hjertebank sa...

Hortensia er sommerblomst nr 1 for meg! Jeg har faktsik plantet et utvalg rett i jorda og tro det eller ei men de har overvintret alle som en! De blir litt mere treete i grenene og dermed litt mere busk enn plante etterhvert men det er utrolig lekkert! Ikke over alt det går og ikke alle typer det går med heller, men har du en ledig plass i hagen annbefaler jeg absolutt å prøve å grave de ned i god tid før høsten så de rekker å slå røtter! Så kansje de våkner til liv neste år :)Bare husk å ikke klippe noe på de før bladene spretter ut for det er først da du ser hva det er liv ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...