tirsdag 10. april 2012

Soverommet er innflytningsklart!

Da er soverommet så og si ferdig, og forandringene fra vi begynte er store. Vi trives godt med de nye fargene og det grusomme gamle 70-talls garderobeskapet er skiftet ut. I utgangspunktet skulle vi ha ny skyvdørsgarderobe, men da jeg en kveld på sengen sa det: ''Når vi flytter soverommene ned, kan vi ordne åpning på veggen her og ha walk-in closet i soverommet siden av!'' Dere kan tro jeg holdt på ramle ut av senga da han svarte: ''Ja!'' Jeg ble både overrasket og glad for det svaret ja. Var egenlig ikke det jeg hadde ventet. :-)
















Da er det bortkastet å bruke flere tusen på en skyvdørsgarderobe her når den allikevel må fjernes om noen år. Løsningen ble et skap på midten og kommoder på hver side. Jeg valgte å gå for mørke da det passer best inn med fargene på rommet og gir en dybde på denne veggen. Hvite hadde blitt helt feil. Speilene gir også dybde i rommet og en annen romfølelse.
















Pynt må man selvsagt ha. Hvertfall jeg.. Her er både nytt og gammelt satt sammen. Den sorte lampen med gull på innsiden av skjermen har lenge stått i boden for at jeg ikke har hatt noen plass den har passet. Nå er den børstet støvet av og fått seg en egen plass. Noen gamle bøker har fått seg en bokstøtte. Og Hennies Interiør bok står frem til inspirasjon og glede. Av en gammel ramme jeg har hatt siden jeg var lita, laget jeg et lysfat. Jeg tok en bit av tapeten og la inni.



Denne flotte gamle lysestaken fikk jeg tak i hos 'All of Irina' og  den passer perfekt inn i stilen på soverommet. Den står på et lysfat sammen med noen lotusblomster. Dere som bor i nærheten må ta turen innom hennes nye butikk. Så mye fint der og en god atmosfære. Og Irina er en utrolig skjønn person! Koste meg i over tre timer hos henne. To gamle rokokkostoler ble også med hjem. De skal dere få se senere.




På det glade 90-tallet hadde jeg tørket blomster liggende oppå et skap og de var støvsamlere som bare det. Heldigvis slutt på den trenden for lenge siden. Men på soverommet har jeg lagt min første rose som jeg har fått av min kjære elskede!



Det tar litt tid å pusse opp et lite soverom også. Det er noen vendinger med alt, men nå ser vi enden på det hvertfall. Det som står igjen nå er sengegavlen, nattbord og gardiner. En list til skal settes opp ved taklisten for å få den enda bredere. Og jeg venter spent på høydepunktet skal komme med posten. Og det er selvsagt de to gull Kartell bourgie lampene. En rosett for å henge i taket over lyskronen er også på vei.



Jeg gleder meg sånn til alt blir ferdig! Det skal bli spennende å få til sengegavlen. Vært enklere å kjøpe en ferdig, men med¨å lage den selv får vi den som vi vil. Forhåpentligvis ja... Har aldri laget en slik en før. Så når den og lampene har kommet på plass skal jeg være fornøyd! Og det er vi allerede også... :-)

24 kommentarer:

Vårt Hus sa...

Rett og slett lekkert eller kanskje elegant er rette ordet. Skjønner ihvertfall godt at du er fornøyd. Ha en super fin dag :)

Lottemora sa...

OMG! Så lekkert da!!!

Må jo være en drøm å våkne der.

Ha en fin dag

Klem
Lottemora

Elisabeth sa...

Her var det hverdagsluksus i massevis!
Så fint det ble med de mørke møblene : )

Ha en strålende tirsdag,
klem Elisabeth

Hjem og Glede sa...

RÅFLOTT.....!Helt vidunderlig vakkert!
Gratulerer;)

Svenngården sa...

Det ble kjempefint!
Liker den eksklusive følelsen sort og gull gir :)
Jeg har faktisk tenkt på å male soverommet mørk grått også, men vi får se :)

Ha en fin dag videre!

♥ Helen sa...

Så flott det ble :)

Notre-de-maison/Mamma til tre sa...

RÅLEKKERT, elegant, vakkert, spennende....og en god blanding av feminint og maskulint i samme rom. Veldig flott! Klem

Blåbærtua sa...

Fantastisk elegant og flott,der hadde eg trivst;)du har så mange flotte detaljer og har ein veldig flott smak:)
Ein forsatt fin dag til deg!

Frk. Wickstrøm sa...

Heisann...Fatastisk flott var det.....
Ang gull lampene så er de ikke kommet enda...:0))
Du har et flott hjem:0)))
Linda

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Gratulerer!!Så flott og delikat det ble:)Du er super flink til dette!Lykke til med sengegavelen nå da:)))Klem Vibeke

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

OJ! Så lekkert soverommet vart! Elegant og flott, ikkje rart du koser deg der!
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Petrine sa...

Lekkert ♥
Skjønner godt at du er fornøyd :)

Linda - HJERTEHUSET sa...

Wow! Eg syns det blei knallfint:-)
klemklem

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Wow,så lekkert ☺

Anonym sa...

Å, for et herlig soverom. Opplegget med 2 kommoder med et skap imellom og 2 speil var virkelig smart og kjempelekkert med det mørke.
Kos dokk

Monica sa...

Soverommet deres ble kjempefint. Så mange fine detaljer, og så flink du er til å blande forskjellige materialer.
Kjempegod ide å bruke den gamle ramma til lysfat, den kanskje jeg kopierer en gang ;-))

Ha en fortsatt fin kveld :))

Daisys home sa...

Dette ble knallstilig D:)
Kjempefin tapet og så masse fine detaljer:)
Skjønner at du er fornøyd med dette resultatet ja:)
Ha en fin kveld
klem sissel

Romantiske Stinemor sa...

Såååå vakkert:-)dette likte jeg veldig godt :-)klem til deg:-)

MadeByKine sa...

så gøy å se flere lekre detaljer fra soverommet!! ps!!blir spennede med sengegavlen, legg gjerne ut noen tips:) klem

Herman Grans ♥ sa...

Nydelig! :) Well done!

Grønsdal Gård sa...

Så utrolig lekkert! Elsker alle detaljene :)

Jannes lille sted sa...

Så deilig med nyoppusset soverom! Jeg drømmer om det samme, og lysekronen var kjempefin! Lekkert
God helg og takk for så hyggelig hilsen inne hos meg
Janne Merethe

Anette Willemine sa...

Kjempelekkert!! Nydelige farver sammen med mange fine detaljer.

Ønsker deg en fin helg!


AW

Chilli Charm sa...

Så stilig og gjennomført! Tøff som bruker mørke farger :)
Har selv akkurat pusset opp soverommet, og skal se om jeg tør å male den ene veggen i betongfarget.
Koselig melding på bloggen min forresten!
Ha en fortreffelig helig videre!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...