onsdag 25. april 2012

Snart skal sengegavlen lages!

Det står noen småting igjen på soverommet ennå! Men nå har stoffet som jeg bestilte til sengegavl kommet og jeg må få trekt opp knappene før jeg setter i gang! Jeg valgte et lyst stoff til gavl for å ta igjen fargen på trekket på sengen. Jeg har fått så god hjelp til å velge ut et stoff og fått lånt med meg masse stoffprøver hjem av Eli fra butikken Huset vårt. Hun er kjempeflink på alt som har med tekstiler, søm, gardinoppheng og innvendig solskjerming! Bor du i Trondheim og omegn og trenger en spesialist på området er dette stedet å dra! Hun jobber mot bedrifter og private kunder. Trykk på bildet eller linken og du kommer til hennes hjemmeside!


Gardiner er vanskelig å velge synes jeg. Nå har jeg gått fra å tenkt at lyse gardiner må jeg ha til å velge mørke som tar igjen fargen på veggen. Ved å velge mørke blir gardinene en del av veggen og fokuset blir mot sengegavl og de nydelige gull bourgie lampene våre.




Jeg har lånt med meg gardinprøver i velour for det passer til stilen på soverommet. Fargen på veggene er svart/grå med en liten anelse blått i seg. Velour har ganske mange nyanser i seg, alt ettersom hvordan lyset faller på stoffet. Så denne prøven her tror jeg nok tar igjen mange av nyansene i malingen og tapeten. Det lyse er til sengegavlen.



Jeg skal bruke gardinstangen dere ser på bildet. Med brede rynkebånd og foret skal de se tykke og tunge ut. Må få til noen fine detaljer på gardinene, så de ikke blir kjedelige. Blir spennende å se hva jeg ender opp med. I hele soveromsprosjektet har jeg endt opp med alt annet enn det jeg trodde jeg så for meg, men artig å prøve helt nye ting! Jeg har ikke fått ordnet med nattbord ennå, men jeg tror jeg har en plan for det nå. Dere skal snart få se!


Jeg venter så spent på de to gullputene som er bestilt hos Frk Wickstrøm!

6 kommentarer:

Hulda sa...

Blir ordentlig gjennomført på soverommet deres, ser jeg. Gøy å finne fine kombinasjoner.

Så yndig tusenfryd du har kjøpt deg, passet godt i den krona.

Jannes lille sted sa...

Spennende! Så gøy med planlegging, og det blir jo så flott!
Klem Janne Merethe

Fabelaktig sa...

Hei søte deg!
Endelig fikk jeg besøkt deg, skulle ønske døgnet hadde flere timer og internetten var enda raskere.

Den kartell lampa er såå kul!

takk for koselige ord om mitt reisebrev *smiler*

Ønsker deg en finfin torsdag!
Stor klem

Haviken gård sa...

Hei Hilde.

Så lekkre bilder :O)
Ønsker deg og dine en super helg :O)

VH Lisa

Hjem og Glede sa...

Å,hei skjønne Hilde.
Takk for koselig hilsen hos meg,ja,de løve lampene var lekker!

Jeg er bare full fart innom for å ønske deg en happy fredag!

Klem klem.

Hanne sa...

Så fint det ser ut!!! Sitter selv igjen med endel på soverommet..
Hadde også planer om senge gavl.. så får se om det blir det eller
ny seng... nye gardiner trengs også..
Må nok ut å finne litt inspirasjon...:)
God helg :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...