søndag 8. april 2012

På hytta!

Deilig å unne seg et par dager fri fra oppussingen av soverommet. Jeg tok turen til familehytta og fikk slappet av litt. Med naturens skjønnhet rett utenfor hytteveggen får man koblet av. Da min søster og jeg fikk frie tøyler til å pusse opp i fjor, valgte vi å la naturens elementer være en rød tråd i hytta. Rundt hytteveggen koser hjorten seg ofte og er et vakkert syn! 'Bring naturen inn' var inspirasjonen for oss.



Gardinene sydde jeg av linstoff og sydde på bånd. Men sjablong og den brune beisen vi brukte på veggene ble det litt pynt på gardinen. Beisen på veggene heter forøvrig 'Bark'.


En bukett gule tulipaner og et brunt påske-egg var den eneste påskepynten vi trengte for å få påskestemningen i hytta. På påskeegget har jeg limt på brunt silkepapir med decoubage-lim og et blondebånd.


Barkelykter, store som små passer fint inn. Et bilde av en hjort på veggen med en grov ramme. I fjor sydde jeg pute av et stoffstykke med dyremotiv, som jeg fant på 'Stoff og stil'. Vi har masse puter i brunt og beige, ull, pels og grov struktur.


Spisestuen var tidligere i en blå farge, som vi malte i en lys beige farge for å passe bedre inn. Den heter for 'Varm Lin'. Grovt brunt stoltrekk gir en kontrast til den lyse fargen.


Det ene nattbordet fikk vi ikke plass til på det ene soverommet, så det har vi som et sidebord ved sofaen på stua. Det hadde i utgangspunktet hvit marmorplate på toppen og hvite plastknotter. Vi byttet ut marmorplaten med en skifer taksten fra hyttens opprinnelse og satt på glassknotter formet som kongler. Vi er veldig fornøyde med det. Horn har vi flere plasser i hytta.



På det ene soverommet har vi gjort det samme med dette nattbordet. Skiferstenen har en nydelig struktur og gir liv. På det andre soverommet har vi en gammel meierikasse som nattbord. Vi har like lamper på begge soverommene. De passer så godt inn i vår røde trå. Familiekøyene ble beiset brune med fargen 'Bark'. Veggene her er malt lyse. Beigerutete sengeklær og brune pledd over fotenden. Knagger med hjortehoder er kjekke å ha til å henge fra seg på. Jeg snekret en treramme som jeg stiftet fast stoffstykket med dyremotiv på og vips hadde vi et bilde på veggen.



Fjellvettreglene på veggen er kjekt å ha. De to metallskiltene pynter opp i gangen sammen med vår farmors gamle treski og staver. De blir nok aldri brukt mer og kan henge her til våres glede.


En hjorteknagg her også med en pelsveske hengende rett innenfor ytterdøren. Her har vi ullsokker og labber for kalde føtter. De grå lyslyktene har vi flere av for å ha ute. De er så søte med en liten hjort frempå.


Kos dere det siste som er igjen av påsken. Jeg har fått slappet av litt i påsken, men det har vært mest jobbing med soverommet. I neste innlegg skal dere få se et nesten ferdig soverom. Spennende!

7 kommentarer:

Vibeke Sæther Svenningsen sa...

Oj oj OJ!! for en hytte dere har!Så mye vakker innredning...der hadde jeg KOST meg:)Likte så godt fargen på den spisestua,og har merket meg navnet..:)Tusen takk for nydelig hyttetitt og lykke til vidre med soverommet som sikkert blir like lekkert som alt annet du gjør:)

Klem Vibeke

Hjem og Glede sa...

Fantastisk flotte bilder...som tatt ut av et interør blad!
Heldig Dere er !

Klem Camilla;)

Thelma Louise sa...

Så koselig, perfekt å "ta naturen inn" ser ut so
Fantastiske omgivelser:-))
Håper været snur hos dere nå, det er dere
Vel unt, og nå skal det regne her så nå er det deres
Tur :-)) klem

Fru R. sa...

Wow SÅ FLOTT!!!
Utrolig mange flotte elementer i innredningen. Dette har dere fått til med glans!!
Klem fra Mette

Krossmyra sa...

Tusen, tusen takk for fine ord hos meg, det varmer:)

For en NYDELIG hytte dere har! Så gjennomført...hvor har du kjøpt fjellvettreglene skiltet? Hadde vært perfekt i hytten til mine svigerforeldre:)

Kjempefint soverommet deres også ble, likte veldig godt fargen på møblene, og fine detaljer:)

Legger meg til som følger hos deg, gleder meg til å følge med!

Ha en fin dag!
Klem Monica

Grønsdal Gård sa...

Helt herlig!

Maskinistfrua sa...

Masse flotte bilder hos deg som vanlig;) For en flott hytte, med "rustikke" detaljer. Jeg har gitt deg en award inne hos meg, den er frivillig,men jeg håper du blir glad for den:) Ha en flotters helg videre, vi har kost oss ute for det meste;) klem fra meg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...