torsdag 29. mars 2012

Da blir det oppussing av soverommet i påsken!

Dere kan tro jeg har drømt og lengtet lenge etter å få pusset opp soverommet! Men nå blir det! :-) Til helgen skal vi starte. Tapeten er bestilt og kommer over helgen. Så malingsrullen skal få stå på i helgen. Får ikke frem så godt på bildene rette skimmeret i tapeten. Men vi har landet på denne stripete tapeten fra Storeys. Den blir på veggen bak sengen. Resten av veggene blir malt mørke.

















Det tar sin tid og planlegge og finne ut hvordan man vil ha det. Gulvet blir i en lys farge og nattbordene blir også det slik at det ikke blir så tungt med alt mørkt. Så er det bare å sette igang med å få laget sengegavl. Det blir et spennende prosjekt. Jeg må ta meg en tur og bestille stoff og få trekt opp knappene som jeg skal bruke. Gardinene skal være lyse slik som sengegavl, men med et blankere stoff. De skal fores og se store og tunge ut. Og høydepunktet må være gullampene. De er bare så lekre.


Dere skal bli oppdatert etterhvert! Jeg gleder meg til å starte. Planleggingen har vært  inspirerende og så spennende, for dette er motsatt av alle farger vi ellers har i huset. Men det er viktig å få til en kontrast mot alt det lyse og blanke vi har. Og kontraster gjør jo interiøret mer spennende. Dette er hvertfall spennende. Håper sluttresultatet blir slik jeg ser for meg!

Ønsker dere en strålende torsdag!

20 kommentarer:

Hjem og Glede sa...

Hei Hilde :)
Dette blir skikkelig nydelig!
God smak du !

Ønsker deg en vindunderlig dag forsatt.

Klem Camilla.

Bjørkli Søndre sa...

Takk for det Camilla! Dette er spennende og skummelt.

Littshabby littslitt og baremitt. blogspot.com/ sa...

Oj,oj,oj - dette blir berre lekkert! Heldige deg som skal pusse opp soverommet når det blir så fint! Gleder meg til bilder! Klem Cecilie

Monica sa...

Hei på deg.
Dette blir lekkert!!!
Ønsker dere lykke til med prosjektet.
Ha en fin dag, klem Monica

Blåbærtua sa...

Dette blir fint,og den tapeten blir du garantert kjempefornøyd med,glede meg til å sjå ferdig resultat:)
Ha ein fin dag:)
Klem

Balke gård sa...

Å, det høres jo bare helt himmelsk ut!!!! Jeg vil også ha et slikt soverom!!!! Lykke til, dette blir bra, trallalla) Klem

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!

Takk for fine ord fra deg i dag,det varmer:)

Nydelig tapet,dette kommer til å bli fint.Ha en fin arbeids helg!!Gøy når en er ferdig:)

Klem Linda:)

Petrine sa...

Masse tusen takk for fine ord ♥
Det varmer et bloggehjerte :)

Blir spennende å se resultatet av oppussingen. Kjekt med noen fridager hvor man har tid til sånt :)

Fin torsdag til deg ♥

Har en drøm... sa...

Dette blir nok veldig LEKKERT!!
Elsker den tapeten ♥
Gleder meg til og se resultatet:)

Ha en fin fin kveld:)

Fargebarn/Husbygger i Klepp sa...

Dette blir en spennende forvandling. Kjekt med fornyelse. Merker humøret stiger et par hakk med en gang.

Tusen takk for kjempefin kommentar inne hos meg. Setter stor pris på det.

Fruen på Solhaug sa...

Vakker tapet, fin kollasje. Gleder meg til å se resultatet ;)

Romantiske Stinemor sa...

ÅÅÅ ser vakkert ut alerede- elsker lampen!!klem Stinemor:-)

Hylleblomsten sa...

For en herlig kommentar jeg fikk av deg:) Det ble jeg veldig glad for:) Og for et LEKKERTsoverom dere får! Gleder meg veldig til å se resultatet. Lykke til med prosjektet. (snart) god helg til deg! Smil fra Hylleblomsten:)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Vad spännande...blir säkert kanon.

Ha det så gott!
MiaMaria

MadeByKine sa...

Hei så spennende påskeprosjekt:) blir gøy å se bilder:) takk for hyggelig kommentar hos meg:) titter snart innom igjen, klem Kine:)

Monica sa...

Blir nok kjempefint, gleder meg til å se :))

Ha ei fin helg :))

Anette Willemine sa...

Dette kommer til å bli kjempelekkert!! Herlig sammensetning av farver og teksturer. :o) Lykke til med jobben.

Ønsker deg en deilig påske!


AW

Pink lady sa...

Hei!

Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet!

God påske!

Klem

Linda - HJERTEHUSET sa...

Så spennande!
Glede meg til å se det ferdige resultatet:-)
God påske
klem:-)

Herman Grans ♥ sa...

Gøy! :) Sikkert lurt å ta det i påska, så får ein gjort masse! :)
Eg sjekka priser på å få trekt knapper proffesjonelt her i Bergen, dei skulle ha 15,- pr stk... Viss me tenker likt, å ha MANGE knapper på gavlen, så kan eg sei at det var veldig enkelt å gjere det sjøl og :)
Kjøpte knapper her: http://www.ebay.com/itm/10-x-19mm-Prym-Metal-Easy-Self-Cover-Buttons-/220871942545?pt=UK_Crafts_Buttons_EH&hash=item336cfe6191 og plastringen som du hamrer gjennom på sy butikken (40,-) Klem fra Grete (som gleder seg til å sjå rommet ditt ferdig) :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...